Belangrijke Vitamines

Beauty vitaminen

Beauty Vitamines

Er zijn heel veel verschillende soorten vitamines, maar wat zijn nou de echte inner en outer beauty vitamines? Beauty Vitamines zijn ideaal voor huid, haar. Ze zijn heel erg belangrijk voor je want de huid noemen ze ook wel het grootste orgaan omdat het bescherming biedt, dus die moet wel goed onderhouden worden. Tevens hebben huid en haar niet alleen vitamines nodig maar het hele lichaam heeft vitamines nodig, een gezond lichaam laat huid en haar ook weer stralen. Maar niet alleen vitamines zijn belangrijk er zijn ook een aantal mineralen die erg belangrijk zijn voor de huid en de haren. Als je erg last hebt van problemen hebt met de huid of met de haren, let goed op je inname van vitaminen en mineralen maar zorg er ook voor dat je goed en gevarieerd eet.

Belangrijke Vitamines

Vitamine A, deze vitamine is goed voor de groei en voor een gezonde huid en haren en voor beter tandvlees. Tevens biedt het ook weerstand tegen infecties. Als je teveel vitamine A binnenkrijgt kan je last krijgen van een droge of jeukende huid. Vitamine A zit in boter, vis en in melkproducten

Vitamine B2, geeft zorg aan de ogen, en aan de huid. Tevens ook voor energie opbouw. Vitamine B2 zit in kaas, melk en groene groenten. Deze vitamine is erg belangrijk want als je een tekort aan deze vitamine hebt kunnen er problemen ontstaan als angsten of depressiviteit.

Vitamine B3, zorgt voor de vertering van koolhydraten zodat het lichaam weer energie krijgt. Vitamine B3 zit in vlees, vis, groente en in aardappelen.

Vitamine B8, zorgt voor de gezondheid van het huid en het haar. Vitamine B8 zit in eieren, lever, melk en noten.

Vitamine C, zorgt voor een stevige huid en voor een sterke botten en tanden. In het lichaam heeft het als functie om kapot weefsel te herstellen en collageen aan te maken. Vitamine C zit in fruit en groentes.

Vitamine D zorgt voor een goede weerstand. Vitamine D zit in producten als melk en eieren maar je kan vitamine D ook binnenkrijgen door middel van zonlicht

Belangrijke Mineralen

Jodium zorgt voor een gezonde huid maar ook voor de groei en ontwikkeling van het zenuwstelsel. Jodium zit in brood en zout. Een tekort aan jodium kan zorgen voor schildklier problemen.

Zink zorgt voor het aanmaken van lichaamscellen. Zink zit in graanproducten, eieren en in bonen. Door de aanmaak van lichaamscellen zorgt het voor een mooie huid. Als je te weinig zink binnenkrijgt kan je last krijgen van een droge of vette huid of huiduitslag.

Calcium zorgt voor botopbouw en voor een sterk gebit, calcium zit in melkproducten. Het is belangrijk om genoeg calcium binnen te krijgen anders kan je last krijgen van botontkalking.

Seleen zorgt voor gezonde haar en nagels, seleen zit in vis en in granen. Het is belangrijk om niet teveel binnen te krijgen want dat kan juist weer zorgen voor broze nagels en haren die uitvallen.

Koper zorgt voor het pigment in de huid, het komt voor in groente en fruit maar ook in brood. Een (ernstig) tekort kan leiden tot een lichtere huid of bloedarmoede.

Bron: Marjolein Duijnstee van Schoonheidssalon Marjolein te Gouda.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s