Veel mensen hebben een tekort aan magnesium.

Terwijl dit mineraal belangrijk is voor 400 chemische reacties in het lichaam. Zo is het een onmisbare voedingsstof in de hersenen, het zenuwstelsel en de spieren, waaronder de hartspier.

Magnesium ondersteund in de hersenen cognitieve functies, zoals het geheugen en het concentratievermogen. In het zenuwstelsel werkt het ontspannend, waardoor magnesium een gezonde nachtrust bevordert.
In de spieren voorkomt het kramp en spasmen.

Goede voedingsbronnen van magnesium zijn noten, pinda’s, zaden, bonen, cacao, bananen, donkergroene bladgroenten en avocado.

Magnesium supplementen worden veelal niet goed opgenomen door het lichaam.
Er zijn nog meer mogelijkheden om het lichaam te voorzien van magnesium.
Zelf ben ik overgestapt van supplementen naar magnesium olie dit breng ik aan op mijn voeten zodra ik uit de douche kom.

Bron: Marjolein Duijnstee van Schoonheidssalon Marjolein te Gouda.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s